566345
Książka
W koszyku
Organizacje pozarządowe są i nie są jak firmy. W przeciwieństwie do sektora rynkowego trzeci sektor działa nie dla zysku, lecz pro publico bono, czyli dla dobra wspólnego. Skupieni na realizacji statutowych celów organizacji jej członkowie i zarządzający zapominają czasem o tym, że także w ich działalności pojawiają się analogie do funkcjonowania firm. Stowarzyszenia, fundacje czy związki są w pewnym sensie przedsiębiorstwami: zatrudniają pracowników, pozyskują środki publiczne oraz prywatne, dysponują często ogromnymi zasobami finansowymi, posiadają w swoich szeregach wielu profesjonalistów-praktyków, aktywnie uczestniczą w życiu społeczno-gospodarczym, wspierają te dziedziny, które wymagają bardzo wąskiej specjalizacji. I tak jak firmy spotykają się z konkurencją innych organizacji pozarządowych.Właśnie dlatego powstała ta książka. Napisana z punktu widzenia praktyków na co dzień mających do czynienia z organizacjami pozarządowymi, jest zbiorem podstawowych zasad zarządzania organizacją, jej finansami, pracownikami, wolontariuszami. Wskazuje, jak pozyskiwać środki oraz kreować wizerunek, współpracować z mediami i bez niepotrzebnych komplikacji stawać się partnerem rozpoznawalnym oraz wiarygodnym. Autorzy kierują swoją publikację zarówno do praktyków działalności w trzecim sektorze (będzie to dla nich podręczne kompendium wiedzy), jak i osób, które stawiają pierwsze kroki na drodze pomocy innym.
Rozdział 1. Organizacje pozarządowe w Polsce * Rozdział 2. Zarządzanie organizacją pozarządową * Finanse * Aplikowanie o środki zewnętrzne * Sponsoring * Członkowie organizacji - tworzenie zespołu i kierowanie nim * Wolontariat w organizacji pozarządowej * Rozdział 3. Wizerunek organizacji pozarządowej * Co to jest wizerunek organizacji pozarządowej? * Kto nas ocenia? * PR wewnętrzny * PR zewnętrzny * Nazwa, logo, kolory, slogan * Wizytówki, papier firmowy i teczki * Ulotki, plakaty, foldery, banery * Stoisko promocyjne * Elektroniczne narzędzia promocji stowarzyszenia * Rozdział 4. Współpraca organizacji pozarządowych z mediami * Trzeci sektor a media * Czy media wspomagają organizacje pozarządowe? * Źródła informacji w pracy dziennikarza * Współpraca korzystna dla obu stron * Kto odpowiada za kontakt z mediami? * Rzecznik prasowy w stowarzyszeniu * Konferencja prasowa - w blasku reflektorów * Jak napisać informację prasową? * Co to jest patronat medialny i dlaczego warto o niego zabiegać? * PR w sytuacjach kryzysowych
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16997 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Na okł.: Trzeci sektor w polskich realiach, pozyskiwanie środków, poszukiwanie najlepszych ludzi, marketing organizacji, PR wewnętrzny i zewnętrzny, rola rzecznika prasowego, konferencje prasowe od A do Z, współpraca z mediami.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 159-160.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej